tiistai 3. tammikuuta 2012

Kierrätysompelua

Sain viimein ommeltua keittiön apupöytään verhot, joita olin suunnitellut. Ompelin ne vanhoista lakanoista ja Kontista ostetusta pitsistä.
Etuosan verho on ommeltu aiemmin. Nyt ompelin molemmille sivuille suojat.

Toisen sivun lakanassa oli kirjailu. Yritin ottaa kuvan, mutta kovin selkeää siitä ei saanut. En tiedä, kenen tekemä, olen saanut aikoinaan tämän lakanan enolta.
Etuosan verhon kirjailu on mummon tekemä, kuten myös pitsi.
Viime kuussa kun kävin vinttiä tutkimassa, löysin tytön vanhan kaulahuivin, joka oli ollut pesussa ja huopunut pilalle. Tyttö pyysi, että ompelisin siitä pussin. Huivi oli kuulemma hänen lempparinsa. Löysin vaatehuoneesta vanhan vetoketjun, mistä lie purettu pois.

*****
Nyt on tullut päivityksiä melkein päivittäin, mutta luulen, että huomenna kun palaan normaaliin päiväjärjestykseen, eli töihin, tahti taas hidastuu.
Inspiraatioita ja ideoita on tulvimalla tulvinut, sekin asia korjautuu, kun työt alkaa.
Tällä kertaa ei sitten muuta kun heipparallaa seuraavaan kertaan!

12 kommenttia:

Jaana Kristiina kirjoitti...

Söpöset.Molemmat ompeleet=)

eikku kirjoitti...

Upeita tuunauksia!

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Olen vihreä....niin vihreä...(kateellinen)... miten joillakin tuota virtaa piisaa...
Ihana apupöytä ja varsinkin apupöydän verjot.
Ja tuo pussukka sitten...olen niiiiin vihreä....☺

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

siis apupöydän verhot...ei verjot...☺, mutta vihreä olen...☺☺

Liisa kirjoitti...

Kaunis! Kukahan ompelis mulle vessan lavuaarin ympärille tuommosen? olen niin laiska, en saa aikaseksi..

Pami kirjoitti...

Kauniit nuo verhot!

Minullakin on pari huopunutta työtä tuolla jemmassa, pitääkin tehdä niistä tuollaisia pussukoita. Hyvä idea!

kesän taikaa kirjoitti...

Aina vain paranee. Nuo verhot ovat hienot ja varmasti tuon pöydän kera upea kokonaisuus.

Ai, sinä muutit fonttia.

MaMMeli kirjoitti...

Voi olen pitsilakanahullu...ostan kirppiksiltä niitä aina jos löydän suht edullisesti. kaunis verho tuli noista vanhoista lakanoista!

Aseman laidalla kirjoitti...

Kauniit verhot !

Täällä on palattu jo maanantaina arkeen, joten tahti on todeeellla hiiidasta ;D

Uusi vuosi ei alkanut yhtään hitaammin kuin edellinen loppui, joten...näillä mennään taas.

Hienoa, kun joku jaksaa ilahduttaa käsitöillään! Mä oon niin saamaton taas...

Edellisessä postauksessa ihastelin olohuonetta ja uutta pöytää. Tosi kaunista on. Ja tuo sininen kaappi on oikea piristysruiske, niin ihana!

ellu kirjoitti...

Kivat ompelukset!
Ja nuo pitsit ovat niin kauniita!
Pääsee hyvin esille.
Hyvää huomista työpäivää!
Täällä kanssa nautitaan loman viime rippeistä.

Liisa kirjoitti...

Kauniit tuli verhoista ja aivan mielettömän suloinen tuo pussukka!

Jännä juttu tuon joulunpurkamisen kanssa, että toisaalta se on vapauttavaa ja on ihanaa saada koti "normaalitilaan", valkeat ja pastellivärit takaisin, mutta toisaalta tosiaan haikeaa, joistakin joulukoristeista ei haluaisi "luopua" lainkaan... Minäkin jätin vielä talvikoristeiksi parit enkelinsiivet yms. Mailegin possutyynyn pistäminen kaapin perukoille lähes vuodeksi melkein sattuu rintaan, joten olkoon nyt tuossa vielä hetken ;)

Mukavaa töihinpaluuta sulle, mulla vielä huominen vapaa, sitten töihin myös...!

Sussi kirjoitti...

Ihania ompeluksia!