tiistai 27. lokakuuta 2009

Iltavuorossa

Kiitos kaikille lapaskehuista :)
Ja Mammeli kysyi, otinko Sikainfluenssapiikin. Juu, otin ja arvaatteko kuin pelotti?! Just aamulla olin lukenut kaikenlaisista sivuoireista ja aika pahoja olikin jotkut. Ja itse piikki aina kammottaa. Turhaan jännitin, ei se tuntunut juuri miltään, ampiaisen pisto koskee enemmän.
Puolen kahden maissa sen sain ja pari tuntia meni ihan ok. Sitten rupesi koskemaan olkapäähän ja koko ajan on pahentunut, mutta kyllä tän kestää. Samalla tavalla joskus koskee, jos olkapää venähtää tai nukkuu yön huonossa asennossa. Nivelkipuja on myös ruvennut tulemaan, mutta jos nää sivuvaikutukset jää tähän, ei mitään hätää. Ei nää kestä, kuin pari päivää ja sitten on ohi.
Tai no, katotaan huomenna, tuleeko lisää tai pahempaa.
Mutta nyt ihan ok. Työt tältä illalta tehty ja voi rentoutua koneen ääressä. Hyvää yötä!

5 kommenttia:

TeSa kirjoitti...

Rokotteen ottaminen arveluttaa minua. Otanko / jätänkö?
Ei pitäis lukea mistään mitään, kuunnella vain neuvoja....

Kati kirjoitti...

Minä sain kans piikin puolelta päivin, kun työkokeilu on hoitoalalla. Pelkäsin melkolailla etukäteen mahdollisia oireita ja itse pistämistäkin jopa (tullut pikkukammo likvornäytteiden oton myötä)Pistäminen ei tuntunut kerrassaan missään. Kymmenen minuutin päästä käsi alkoi hiukan kipuilla. Pää oli jonkin aikaa kipeä, mutta meni nopsaan ohi. Nyt ei muuten tiedä että olisi mitään tehty, mutta pistokohtaa koskettaessa syntyy kipua joka leviää koko käteen. Kipu tai särky, kummin vaan on kuitenkin tosi lievää tai ei oikeastaan mitään verrattuna esim. siihen että lyö varpaansa johonkin... Jokainen meistä reagoi varmasti piikkiin hyvin erilailla. Joillakin oli töissä jopa nostanut kuumeen.

MaMMeli kirjoitti...

Juu, vähän minuakin arveluttaa tuleeko siitä myöhemmin, jotain oireita? En minä pistämistä pelkää, mutta sitä, että tulee kipeäksi.....

Sirutuuli kirjoitti...

Meillä oli töissä myös jollekin noussut kuume, joillakin oli käsi turvonnut. Aika monella oli käsi kipeytynyt, miulla alkaa jo helpottaa. Huimausta tuli eilen illalla ja tänäänkin on ollut jonkin verran ja oikea polvi on kipeä. Mutta pientä nää on siihen, että tulisi kova tauti päälle.
Eräs työkaveri sanoi, että hänen tuttunsa oli sairastunut sikainfluenssaan Oulussa ja on kolmatta päivää 40 asteen kuumeessa.

Mari kirjoitti...

Muistan kun joitain vuosia sitten sain kamalan taudin ja olin viikon 39,5 asteen kuumessa. Se viikko tuntui aivan uskomattoman pitkältä! Etenkin kun yleensä en ole saanut kuumetta, niin sitten yhtäkkiä tupsahtikin oikein reilusti ja kesti viikon!

Tänä vuonna olin kipeänä tammi-helmikuussa yhteensä VIISI viikkoa. Se oli jotain aivan käsittämätöntä. Kurkkukin kun oli kipeä, niin olin varma että mulla angiina. Mutta ei ollut. Meni se tappotauti sitten lopulta onneksi ohi.. :)

Itse olen miettinyt että ottaisinko sen rokotuksen vai en. Kuulun käsittääkseni riskiryhmään koska sairastan astmaa, joten saisin sen ottaa.