keskiviikko 21. elokuuta 2013

Viikonloppu Tampereella

Odottelen tässä, että ruoka valmistuu ja samalla siirtelin kuvia kamerasta koneelle. Tampereen reissu on heitetty ja voin sanoa, että hauskaa oli! Parhaat häät ikinä!
Harmi kyllä, hääkuvia en tänne voi laittaa, kun ei ole tullut kysyttyä lupia ja joka kuvassa vilistää ihmisiä. En viitsi päättöminäkään niitä laittaa :)
Joten saatte tyytyä maisemakuviin.
Matkaan lähdettiin perjantaina klo 14:30 ja illan hämyssä oltiin perillä.
Matkalla pysähdyttiin Kausalassa syömään ja ruoka oli tosi hyvää. Buffetissa oli tarjolla mm. Karjalanpaistia ja sitruunakalaa ym.
Kausalasta jatkettiin matkaa (väärään suuntaan) ja Heinolassa pysähdyttiin kahville. Siellä oli sellainen Teboilin huoltoasema, jossa oli maantien toisella puolella osa huoltista, käytävä meni maantien yli ja huoltis jatkui tien toisella puolella. Se oli hieno, harmi, ettei ollut siinä vaiheessa kameraa mukana.
Tosiaan, illan hämyssä saavuttiin hotellille (josta unohdin ottaa päiväsaikaan paremman kuvan).
Hotelli oli Scandic Rosendahl, valtavan iso ja hieno. Koko hotelli ei edes mahtunut kuvaan, kun otin liian läheltä. Hotelliaamiainen kahtena aamuna oli taas elämys! Niin paljon syömistä, että molempina aamuina sai erilaisen aamupalan. Ja vieläkään ei tullut kaikkea maistettua.
Tuohon hotelliin voisin mennä joskus ihan huvin vuoksi, etenkin kesällä....
Nimittäin hotelli on Pyynikin rannassa. Ja Pyynikissä on monta rantaa, kesäteatteri, kesäterassi ym.
Ranta numero 1:
Ranta numero 2:
Ranta numero 3:
Suihkulähde:
Korkealle kalliollekin kiivettiin, mutta miulle tuli kiire alas. Iski nimittäin korkean paikan kammo...

Perjantaina illalla syötiin vielä hotellilla iltapala, paljon muuta ei ehdittykään. Lauantai aamuna kierreltiin rantoja ja puolen päivän jälkeen lähdettiin Tampereen keskustaan, siskon kanssa oli treffit siellä. Ei me paljoa keskustaa nähty, mutta Stockmanilta ostettiin meikkejä ja sateenvarjot (siinä vaiheessa nimittäin satoi kovasti vettä), Coffee Housessa käytiin kahvilla ja siskon hotellille suunnistettiin kartan avulla :) Mie olen aikas hyvä lukemaan karttaa :)
Hääpaikalle mentiin taksilla ja taas jouduin kartan lukuun, taksikuski ei nimittäin ollut koskaan 14 vuoden uransa aikana käynyt siellä, minne me oltiin menossa :) Hyvin löydettiin perille kuitenkin.
Häissä oli kolme eri bändiä soittamassa, Buffet-tarjoilu, josta sai ruokaa ja juomaa. Yhtään perinteistä leikkiä ei ollut, mikä oli tosi hyvä juttu! Tunnelma oli vapautunut ja iloinen. Oli tuttuja ja tuntemattomia. Juttu luisti tuntemattomienkin kanssa hyvin ja osa tutuista oli sellaisia, joita olin nähnyt joskus polvenkorkuisena viimeksi.
Hyvissä ajoin oltiin hotellilla ja ajoissa sunnuntaina lähdettiin kotia päin.
Reissu oli kokonaisuudessaan hyvin onnistunut ja ihana piristysruiske arjen keskelle. Me niin harvoin käydään missään, että oli kiva käydä kerrankin reissussa.
Nyt taitaa ruokakin jo kohta olla valmista, joten toivottelen teille kivaa keskiviikkoa!

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Mukavaa, että reissunne oli onnistunut...:)
Minusta ei tuohon kartanlukuun ole...riidaksi menee jos yritän...no nyt on onneksi navigaattori,ettei enää tarvitse edes yrittää..:)

Sirutuuli kirjoitti...

Meilläkin on navigaattori, mutta se ohjaa joskus ihan minne sattuu. Joten siihen ei oikein ole luottamista, esim. "aja vasenta kaistaa", joka on vastaantulijan kaista :)

Aseman laidalla kirjoitti...

Hih, mä muistan meidän tämän kesäisen Tampereella ajelun autolla ja navigaattoreilla (käytössä Tomtom, Sygic ja ja). Silti mentiin harhaankin :D

Matkailu on aina mukavaa ja kyllähän meillä täällä kotimaassa on aivan mahtavia kohteita, missä reissata.